11 resultaten
Doel van de studie: Het evalueren van de lange-termijn (kosten)effectiviteit van antibiotische behandeling bij de behandelingvan exacerbaties.
Het bepalen van de effectiviteit van antibiotische profylaxe na een tekenbeet in de Nederlandse situatie, in relatie tot infectie van de teek, volgezogenheid van de teek en aanhechtingstijd van de teek.
Het vergelijken van de EPOS richtlijn met de voorkeursbehandeling van de huisarts bij acute rhinosinusitis in de huisartsenpraktijk.
Het effect vaststellen van doxycycline op neutrofiele inflammatie en proteolytische activiteit bij stabiele GOLD II COPD patienten.
Om de effectiviteit en de veiligheid van doxycycline en minocycline behandeling te vergelijken bij volwassen patiënten met papulopustuleuze rosacea.
Het doel van dit onderzoek is de korte- en langetermijn effecten van doxycycline tweemaal daags 100mg op symptomen van knieartrose te onderzoeken.
In deze studie willen wij in een dubbel-blinde gerandomiseerde studie het effect van een lage dosering doxycycline op de groei van aneurysma*s bestuderen.
Het doel van dit onderzoek is het bepalen van de weefselpenetratie in levercysten van 4 intraveneus toegediende antibiotica (ciprofloxacine, piperacilline/tazobactam, cotrimoxazol, doxycycline) door bloedplasma en cyste vocht concentraties te…
Primair:- Het vergelijken van de werkzaamheid van AGN-151607 met placebo ter preventie van postoperatief atriumfibrilleren (POAF) bij deelnemers die openhartchirurgie ondergaanSecundaire:- Het vergelijken van de werkzaamheid van AGN-151607 met…
Ons primaire doel is het onderzoeken van de verandering in ernst van kortademigheid na 4 weken gebruik van de PEP-buddy. Secundaire doelen zijn het onderzoeken van de patiënt tevredenheid en de frequentie van het gebruik van het apparaat door de…
Het primaire doel van dit onderzoek is onderzoeken of het behandelen met de antibiotica combinatie Doxycycline en Azitromycine significante verbeteringen in de ontstekingsreactie laat zien bij sarcoïdose patiënten waarbij het mTOR pad over-actief is…